Nieuwsbrief Overname op intuitie

Een overname gaat op intuïtie.

 

Bij de overname van een bedrijf gaat het in belangrijke mate om cijfers. Er wordt gerekend, gehandeld, gewogen en beslist. En dan wordt er een weloverwogen, rationele beslissing genomen. Dat dacht u! Was dat maar waar!

 

Uit onderzoek weten we dat de belangrijkste beslissingen die een mens maakt, niet worden genomen met het verstand, maar op intuïtie! Een mens geeft in zijn leven het meeste geld uit aan niet-rationele beslissingen. Een andere auto, een ander huis, een andere vrouw….!

 

Bij de overname van een bedrijf geldt dat net zo. De beslissing valt uiteindelijk op irrationele gronden. De nieuwe en de oude eigenaren hebben elkaar ‘gevonden’. We hebben er een goed gevoel bij. Het zou zo goed passen… En daarna maken we de beslissing kloppend met een rationele reden. Uit psychologisch onderzoek blijkt dat wij zó onze beslissingen nemen.

 

Wie dus op overname pad gaat, of zich overnemen laat, kan hierop maar beter inspelen. Welke psychologische spelletjes worden er gespeeld? En als we nu eens de rationele argumenten goed onder de loep nemen, is de deal dan nog zo aantrekkelijk? Wie ruimte geeft de intuïtie te helder te maken, komt tot betere beslissingen!

 

A-FOUR Intermediair helpt u bij het nemen van goede beslissingen. Wij maken in de gesprekken duidelijk wat de werkelijke motieven achter de deal zijn en zorgen ervoor dat u zich niet door uw emoties laat verrassen. Zodat, als u iets koopt of verkoopt, het voor u de beste beslissing wordt.